Třídní učitelky:
Bc. Sípalová Zdeňka
Mačková Renáta, DiS.
Zelená třída se nachází v prvním pavilonu (bývalá knihovna) v horním patře. Počet dětí ve třídě je 28, ve věku 3 – 7 let.
POPIS A CHARAKTERISTIKA TŘÍDY
- třída je zřízena od 1.1. 2019
- třída je součástí budovy, společně s třídou červenou
- třída navazuje na šatnu, součástí třídy je sociální zařízení
- ve třídě je dostatečně velký herní prostor, který se zároveň využívá i jako ložnice
- lehátka, která jsou součástí třídy, se každodenně, před odpoledním odpočinkem rozkládají
- ve třídě je 6 výškově nastavitelných stolečků a židličky
- pracovní část třídy je pokryta linoleem, herní prostor a současně i ložnice jsou pokryty kobercem, v umývárně a na WC se nachází protiskluzová dlažba
- ve třídě, v šatně i v umývárně jsou okna vybavena vertikálními žaluziemi
- šatna je vybavena dřevěnými skříňkami, kde mají děti uložené oblečení na ven, do třídy a náhradní oblečení, v dolní části skříňky je přihrádka, která slouží k odložení bot
- ve třídě se nachází koutek pro hudební činnosti, který je vybavený hudebním přehrávačem a rytmickými nástroji
- kuchyňský koutek- kuchařské náčiní
- relaxační koutek pro děti, který děti mohou využít nejen ke hře, ale také k odpočinku a relaxaci
- kadeřnický koutek- hřebínky, gumičky, atd.
- lékařský koutek- kufříky s doktorským náčiním
- ve třídě je k dispozici čtenářský koutek s knihovničkou, kterou mohou děti samostatně využívat
- třída je vybavena vhodnými hračkami (dřevěné hračky, vhodné hračky z PVC, magnetické stavebnice, molitanové kostky a další), didaktickými hračkami, puzzle a další, všechny hračky jsou zdravotně nezávadné
- vybavenost hračkami, pomůckami, náčiním, materiály a doplňky se snažíme neustále ošetřovat, průběžně obnovovat a doplňovat, aby vše bylo plně a funkčně využíváno
- hračky, pomůcky, náčiní a doplňky jsou z velké části umístěny tak, aby je děti viděly, mohly si je samostatně brát a využívat, aby děti znaly místo jejich uložení, jsou stanovena pravidla pro jejich užívání učitelkami a dětmi
- svačiny a obědy probíhají v jídelně, kde mají děti k dispozici nízké stolky a židličky
- v rámci pobytu venku mají děti k dispozici zahradu MŠ, navštěvují hřiště ,,U Zasněných oveček“, městský park
Děti jsou ve vyhovujících hygienických podmínkách, je dbán důraz na dodržování pitného režimu dětí po celý den, v průběhu dne je řádně větráno. Klademe důraz na hygienické návyky dětí (mytí rukou po toaletě, jídlem atd.), vedeme děti k estetickému cítění, ke stolování, k samostatnosti. Učíme děti základům společenského chování.
Podmínky pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- Cíle a záměry pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami přizpůsobujeme tak, aby vyhovovaly záměrům, možnostem a potřebám dítěte.
- Vytváříme optimální podmínky k rozvoji osobnosti každého dítěte, k učení, ke komunikaci a pomoci mu tak, aby dosáhlo co největší samostatnosti.
- Bereme v úvahu, že dítě s přiznanými podpůrnými opatřeními se liší ve svých individuálních potřebách a vzdělávání.
- Pedagogové vypracovávají PPLP a pravidelně ho hodnotí – pro děti s podpůrným opatřením prvního stupně.
- U dětí s přiznanými podpůrnými opatřeními druhého a vyššího stupně pedagog vypracovává společně se ŠPZ individuální plán pro dítě, hodnotí ho a pozoruje, škola pravidelně konzultuje s příslušným ŠPZ.
- Ředitelka určí konkrétní osobu, která bude zodpovědná za vedení PLPP, popř. IVP a komunikaci se ŠPZ a rodiči.
- Mateřské škola (pověřená osoba) průběžně hodnotí a komunikuje s rodiči.
- Všichni zaměstnanci jsou informováni o vhodném postupu při výchově a vzdělávání dítěte se SVP.
- Pedagogové spolu komunikují, předávají si informace a zkušenosti, postupy a pokroky či neúspěchy u dítěte se SVP.
- Vzdělávání dětí se SVP se uskutečňuje v mateřské škole podle §16 odst. 9 školského zákona.
Podmínky pro vzdělávání nadaných dětí
- Bereme v úvahu potenciál každého dítěte, děti sledujeme a pravidelně hodnotíme.
- Dítě, které vykazuje známky nadání, budeme i nadále podporovat, proto pedagog vytvoří PLPP, a po jeho průběžném a celkovém hodnocení, bude dítě zasláno do PPP, kde společně s nimi vytvoříme IVP, aby byl u dítěte stimulován rozvoj potenciálu včetně různých druhů nadání.
- Škola spolupracuje s rodinou.
Podmínky pro vzdělávání dětí od dvou do tří let
Dítě ve věku od dvou do tří let má některé potřeby jiné nebo intenzivnější než děti starší. Potřebuje stálý pravidelný denní režim, dostatek emoční podpory, zajištění pocitu bezpečí, přiměřeně podnětné prostředí a činnosti, více individuální péče, srozumitelná pravidla.
- Mateřská škola je vybavena dostatečným množstvím podnětných a bezpečných hraček a pomůcek vhodných pro dvouleté děti.
- ve věkově heterogenní třídě jsou pro zajištění bezpečnosti jiným způsobem znepřístupněny bezpečnost ohrožující předměty. Ve třídě jsou nastavena dětem srozumitelná pravidla pro používání a ukládání hraček a pomůcek.
- prostředí je upraveno tak, aby poskytovalo dostatečný prostor pro volný pohyb a hru dětí, umožňovalo variabilitu v uspořádání prostoru a zabezpečovalo možnost naplnění potřeby průběžného odpočinku.
- mateřská škola je vybavena dostatečný zázemím pro zajištění hygieny dítěte.
- šatna je vybavena dostatečně velkým úložným prostorem na náhradním oblečení a hygienické potřeby.
- dítěti je umožněno používání specifických pomůcek pro zajištění pocitu bezpečí a jistoty.
- vzdělávací činnosti jsou realizovány v menších skupinách či individuálně, dle potřeb a volby dětí.